معاون آموزش راهنمایی رانندگی تهران با بیان اینکه 39 درصد تصادفات در تهران با عابران پیاده است، اظهار داشت: ما بر اساس طرحی به کلیه سازمان ها و موسسات دولتی و غیردولتی در مناطق 22 گانه تهران مراجعه می کنیم تا مسائل و موضوعات راهنمایی رانندگی آموزش داده شود.

سرهنگ عین الله جهانی افزود: حوزه های علمیه، مدارس، مهدهای کودک و کلیه اصنافی که با وسیله نقلیه سر و کار دارند مثل رستوران‌ها، پیک‌ها، ادارات پست و تمام وزارتخانه‌ها در این طرح با ما همکاری کرده‌اند. به رغم اینکه آموزش و فرهنگساری وظیفه قانونی ما نیست ما در راهنمایی و رانندگی تهران به مساله آموزش پرداخته‌ایم و وزارت بهداشت نیز همکاری بسیار خوبی با ما داشته است.
 
وی با اعلام اینکه مجموعه وزارت بهداشت، اورژانس و بیمارستان ها در تصادفات جرحی و فوتی با پلیس در ارتباط بوده و تعامل خوبی با یکدیگر دارند، گفت: امید است با همکاری ها و تلاش های هر دو سازمان آمار تلفات را کاهش دهیم.

وی نرم جهانی تعداد کسانی که در حوادث رانندگی از مرحله انتقال از صحنه تصادف و در بیمارستان ها فوت می کنند را 13 درصد کل کشته های تصادفات اعلام کرد و گفت: در ایران این رقم حدود 45 تا 48 درصد است که باید تلاش کنیم آن را کاهش دهیم.
 
وی افزود: هدف ما از مراجعه به سازمان های دولتی بیشتر عنوان کردن مشکلات و مسائل ترافیکی، علل بروز تصادفات و راه های پیشگیری از تصادفات است. در تهران 39 درصد تصادفات با عابریان پیاده و 41 درصد تصادفات توسط موتورسوارن صورت می گیرد.
 
تهرانی ها تدافعی رانندگی کنند
 
معاون آموزش راهنمایی و رانندگی تهران اظهار داشت: شیوه ای در رانندگی وجود دارد به نام شیوه «رانندگی تدافعی»، یعنی اگر یک راننده از طرف دیگران مورد هجوم قرار می گیرد با اتخاذ تدابیری آن را دفع کند. مثلا همین که هوا کمی تاریک شد چراغ ها را روشن کند و منتظر کامل تاریک شدن هوا نماند. در کل رانندگی تدافعی 77 اصل دارد که تهرانی ها خوب است آن را فرابگیرند.
 
سرهنگ جهانی افزود: در این دوسالی که آموزش ها در تهران شروع شده تهران رتبه اول کاهش تصادفات کشور را داشته است. هم اکنون در تهران در سال حدود 700 کشته می دهیم که این عدد 2 سال پیش دو برابر بود.
 
وی مهم ترین عواملی که در تهران منجر به تصادف می شوند را چنین برشمرد: عدم توجه به جلو در حین رانندگی(صحبت با موبایل و دیدن مناظر)، عدم رعایت فاصله طولی مناسب با وسیله نقلیه جلویی، عدم رعایت حق تقدم ها و رعایت نکردن حقوق دیگران در میادین و تقاطع ها و در نهایت حرکت در مسیرهای ممنوعه توسط موتورسوران.


تاريخ : | | نویسنده : technicolor |
رپورتاژ
شناخت کلی از محصولات فلزی و انواع آن
همه چیز درباره جراحی زیبایی بینی
جشن عروسی
جراحی زیبایی سینه و پروتز
دوربین مداربسته دیجی همکار
آیا گنج یاب ها شبیه فلزیاب و طلایاب هستند؟ - شرکت فلزیاب تیوا
خدمات برش لیز
میز و صندلی تالاری
لیپوماتیک
تجهیزات تالار پارس
پذیرش مقاله در مجلات معتبر ISI و اسکوپوس
پاسخ به 7 سوال رایج در مورد عصب کشی دندان
چاپ کتاب در یک ماه با هزینه زیر یک میلیون تومان
تفاوت دینگ با اپلیکیشن‌های تاکسی‌یاب آنلاین
خواص روغن خراطین
زمان دقیق شرف الشمس در سال ۹۷ چه زمانی است؟
تاریخچه تغییر سرمربی در تیم استقلال تهران
مدیریت پروژه و کنترل پروژه و اهمیت آن
تومور اربیت ، علائم ، درمان و جراحی آن ها
انجام پایان نامه

لینک های مفید
تور مسافرتی | خودرو | تور استانبول |

قدرت گرفته از : پانا بلاگ


.: :.